Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2012

ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ


Οι φοιτητικοί Σύλλογοι δημιουργήθηκαν μετά από μακροχρόνιους αγώνες, ως φορείς διασφάλισης και υπεράσπισης των συμφερόντων των φοιτητών.  Μέλη του αποτελούν όλοι οι φοιτητές της σχολής. Το ανώτατο όργανο του αποτελεί η γενική συνέλευση, όπου οι φοιτητές μπορούν να συζητάνε και να αποφασίζουν για ζητήματα που τους αφορούν είτε στο τώρα ως φοιτητές, είτε ως αυριανούς εργαζόμενους είτε απλά σαν προβληματισμένα μέλη της κοινωνίας. Δίνεται λοιπόν η δυνατότητα στο φοιτητή να μην είναι απλά παθητικός θεατής της ίδιας του της ζωής αλλά να μπορεί να καθορίζει ο ίδιος τους όρους με τους οποίους θα σπουδάσει, θα δουλέψει κλπ. Μια δυνατότητα η οποία δεν έχει παραχωρηθεί από κανέναν αλλά έχει κατακτηθεί μέσα από αγώνες του φοιτητικού κινήματος τα τελευταία 40 χρόνια.
                Το χτύπημα που δέχεται η εκπαίδευση, ειδικά με την ψήφιση του νόμου έκτρωμα Διαμαντοπούλου, αλλά και τα νέα οικονομικά μέτρα που ψηφίζονται για το πανεπιστήμιο επιτάσσουν την συλλογική δράση και αντιμετώπιση από την πλευρά των φοιτητών.  Οι διαγραφές φοιτητών, το κόψιμο βιβλίων, τα δίδακτρα, η διάλυση της δωρεάν σίτισης και στέγασης, όπως και η διάσπαση του 5ετούς ενιαίου πτυχίου του Ναυπηγού Μηχανολόγου Μηχανικού, απαιτούν την ενιαία απάντηση των φοιτητών και μέσα από αγωνιστικές αποφάσεις να μπορέσουν για ακόμη μία φορά να δείξουν την αντίδραση τους και να αντικρούσουν την σφοδρή επίθεση του υπουργείου.  Μία επίθεση όπου πλήττει όλους τους φοιτητές, δημιουργώντας τους ένα ασφυκτικό πρόγραμμα φοίτησης, παρόμοιο με αυτό του σχολείου και έναν μελλοντικό εργαζόμενο πλήρως πειθαρχημένο και πειθήνιο που θα διαπραγματεύεται ατομικά απέναντι στον εργοδότη. Για αυτό κόντρα σε λογικές των καθεστωτικών παρατάξεων (ΔΑΠ – ΠΑΣΠ), όπου προβάλουν τον δρόμο της υποταγής, του ατομισμού και της πλήρους συμπόρευσης των φοιτητών στις επιταγές της κυβέρνησης εμείς προβάλουμε τον δρόμο του αγώνα ώστε οι φοιτητές να βάλουν αναχώματα στις αποφάσεις του υπουργείου!
Όσον αφορά την τελευταία γενική συνέλευση

                Την προηγούμενη εβδομάδα γίναμε μάρτυρες σε μία προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων  από την πλευρά της ΔΑΠ και της ΠΑΣΠ, οι οποίες για άλλη μία φορά προσπάθησαν να εκφυλίσουν την διαδικασία της γενικής συνέλευσης.  Η παράταξη του ΠΑΣΟΚ μέσα στα πανεπιστήμια (ανύπαρκτη τον τελευταίο καιρό), παρευρέθηκε μαζικά στην γενική συνέλευση, χωρίς κανένα συγκεκριμένο πολιτικό σχέδιο και αγόρευε περί εναντίωσης της στον νόμο ενώ από την άλλη απαξίωνε κάθε μορφή αγώνα των φοιτητών.  Για άλλη μια φορά όμως, τις εντυπώσεις τράβηξε η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, όπου με μία άνευ ουσίας και περιεχομένου φλυαρία και με την βασική της θέση περί ανοιχτής σχολής, ασχέτως με την κατάσταση της κοινωνίας και των φοιτητών, μπόρεσε να κουράσει τον κόσμο, να τον αποτρέψει από τις μαζικές διαδικασίες του συλλόγου.  Παίζοντας τον ρόλο του υπουργείου μέσα στις σχολές θέλει να διασφαλίσει ότι οι φοιτητές δεν θα εναντιωθούν στις αλλαγές που φέρνει νόμος και νέα οικονομικά μέτρα, ότι η ανοιχτή σχολή σημαίνει και ανοιχτά μυαλά, αλλά αποφεύγει να απαντήσει σε ό,τι αφορά τα πραγματικά προβλήματα των φοιτητών είτε για τις σπουδές τους, είτε για ευρύτερα θέματα της κοινωνίας.

Απέναντι σε αυτές τις αντιλήψεις προτάσσουμε ένα φοιτητικό συνδικαλισμό μαζικό με φοιτητές που θα συμμετέχουν ενεργά σε όλες τις διαδικασίες του φοιτητικού συλλόγου. Πάγια θέση του σχήματος είναι ότι οι φοιτητές μπορούν και πρέπει να συζητάνε, να πολιτικοποιούνται και κυρίαρχα να αποφασίζουν μέσα από τις γενικές συνελεύσεις τους για αυτά που τους αφορούν. Θέλουμε ένα φοιτητικό κίνημα ικανό να πετυχαίνει υλικές νίκες για τα ενιαία συμφέροντα των φοιτητών (συγγράμματα, φοιτητική μέριμνα, σίτιση, στέγαση, επαγγελματικά δικαιώματα, εργασιακή προοπτική, φοιτητική καθημερινότητα) αλλά και να συνδέεται με  κεντρικές  διεκδικήσεις του λαϊκού κινήματος.

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ Φ.Σ. ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 16/10 ΣΤΙΣ 12.30 ΣΤΟ ΑΜΦ.Δ
 ΑΝΤΑΡΣΙΑ
Ανεξάρτητο Αριστερό Σχήμα Ναυπηγών Μηχ. Μηχ., που συμμετέχει στα ΕΑΑΚ
antarsia-eaak.blogspot.com

Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2012

ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ (παρα)πολιτικών εννοιών…


Α     ΑΝΤΑΡΣΙΑ (Ανεξάρτητο Αριστερό Σχήμα Ναυπηγών Μηχ.Μηχ.)
                 το σχήμα από το οποίο γράφτηκε και αυτό το αλφαβητάρι. Όσοι
                    αναφερόμαστε σε αυτό, συναντιόμαστε όποτε κρίνουμε αναγκαίο,
                    συζητάμε-συνθέτουμε-αποφασίζουμε για το πως θα παρέμβουμε στη                                  σχολή. Ενάντια σε λογικές ηττοπάθειας και μοιρολατρίας, προτάσσουμε τη
                    συλλογική δράση των φοιτητών με άξονα τα κοινά τους συμφέροντά.
                Ανταγωνισμός- ατομικισμός ο πρώτος οδηγεί στον δεύτερο. Και οι δύο  
                    προωθούνται από τις κυβερνήσεις, προσπαθώντας να οδηγήσουν τους
                    φοιτητές σε ατομικές λύσεις σε προβλήματα όπου χωρούν μόνο ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ
                    ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ.
                    ΔΕΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ, ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ...
                Απουσίες μας τέλειωσαν από το λύκειο….
                Αυθαιρεσία καθηγητική εκφράζεται με πολλούς τρόπους αλλά όλοι έχουν
                    το ίδιο αποτέλεσμα, να μας κάνουν τη ζωή δύσκολη. Εμείς βέβαια δεν τους   αφήνουμε.
                    Δε διορθώνεται, ανατρέπεται!!
Β     Βόλεμα οι φοιτητές δε βολεύονται, βουλεύονται…
             

Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2012

Τι θα γίνει φέτος στα πανεπιστήμια ??


Όλοι μας θα ακούσαμε κατά την διάρκεια των διακοπών και της εξεταστικής, πώς μέσα στις εξαγγελίες των νέων βάρβαρων οικονομικών μέτρων που θα πάνε προς ψήφιση τις επόμενες εβδομάδες στη βουλή υπήρχαν εξίσου πρωτάκουστα μέτρα για τα Πανεπιστήμια και τους φοιτητές:                                       
·         Χαρακτηριστικότερη είναι η δήλωση του υπουργού παιδείας Αρβανιτόπουλου ότι από το επόμενο εξάμηνο(εαρινό) δεν θα διατίθενται πια δωρεάν τα απαραίτητα συγγράμματα για τους φοιτητές ώστε να εξοικονομηθούν πόροι. Αυτή η κίνηση έρχεται να ρίξει το κόστος των σπουδών στους φοιτητές κάνοντας το αδιανόητο, δηλαδή αναγκάζοντας τους φοιτητές να πληρώνουν ακόμα και για τα βιβλία τους.
·         Η σταδιακή εισαγωγή διδάκτρων ακόμα και στους προπτυχιακούς φοιτητές. Αν και η εξαγγελία της συγκυβέρνησης ανέφερε για δίδακτρα στα μεταπτυχιακά, είναι σαφές ότι η διάταξη του (ανενεργού μέχρι σήμερα λόγω του φοιτητικού κινήματος) νόμου Διαμαντοπούλου για διάσπαση των κύκλων σπουδών σε 3(bachelor)+2(master) σημαίνει ότι από το τέταρτο έτος και μετά θα πληρώνουμε δίδακτρα. Φυσικά αυτό αποτελεί το πρώτο βήμα για την εισαγωγή διδάκτρων σε όλη τη διάρκεια σπουδών, στα πρότυπα της Αγγλίας όπου οι φοιτητές αναγκάζονται να πάρουν δάνειο  για να μπορέσουν να σπουδάσουν.

Η προσπάθεια διάλυσης του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του ελληνικού πανεπιστημίου με την κατάργηση των δωρεάν συγγραμμάτων, την εισαγωγή διδάκτρων, την μείωση της ήδη ανεπαρκούς δωρεάν σίτισης και στέγασης έρχεται να προστεθεί στην ήδη τεράστια μείωση της κρατικής χρηματοδότησης(η μείωση της χρηματοδότησης του ΕΜΠ σε σύγκριση με 3 χρόνια πριν ξεπερνά το 50%!!!)
Τα παραπάνω αποτελούν μέρος της γενικευμένης λιτότητας(μειώσεις μισθών-συντάξεων, απολύσεις, διάλυση του συστήματος δημόσιας Υγείας, ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας) που επιβάλλουν η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ, η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ώστε να φορτώσουν τα βάρη της οικονομικής κρίσης από κοινού σε εργαζόμενους και νεολαία και να αφήσουν ανέγγιχτες τις οικονομικές ελίτ. Είναι πιο αναγκαίο από ποτέ οι φοιτητές να συμμετέχουν μαζικά στους αγώνες ενάντια στην ψήφιση των μέτρων και για να διασφαλίσουμε το δημόσιο και δωρεάν Πανεπιστήμιο αλλά και για να αποτρέψουμε την συνέχιση συνολικά αυτής της πολιτικής. Δεν δεχόμαστε να υποθηκεύεται το παρόν και το μέλλον μας για ένα χρέος που δεν δημιουργήσαμε, εξαναγκαζόμενοι από τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης να διαλέξουμε αύριο μεταξύ ανεργίας και μετανάστευσης..

Ο νόμος ζόμπι Διαμαντοπούλου ξανάρχεται…
Δεν είναι όμως μόνο τα νέα μέτρα που ψηφίζονται τις επόμενες εβδομάδες που έρχονται να πλήξουν τους φοιτητές, επιχειρείται από το υπουργείο Παιδείας μέχρι τις 25 Οκτώβρη να έχουν εκλεγεί τα νέα εκείνα όργανα(συμβούλια διοίκησης) που θα αναλάβουν να εφαρμόσουν το νόμο Διαμαντοπούλου παρά τις αντιδράσεις όλης της ακαδημαϊκής κοινότητας. Ο νόμος Διαμαντοπούλου έγινε δεκτός πέρσι το καλοκαίρι και μέσα στις εξεταστικές από ένα κύμα φοιτητικών κινητοποιήσεων που μέσα από μαζικές συνελεύσεις όλων των φοιτητικών συλλόγων πανελλαδικά έκλεισε τις σχολές(οι καταλήψεις ξεπέρασαν τις 300) και κατέβηκε να διαδηλώσει στους δρόμους. Το αποτέλεσμα όλων αυτών των κινητοποιήσεων είναι ότι ο νόμος παραμένει πρακτικά ανεφάρμοστος μέχρι σήμερα.
Τα βασικά σημεία του νόμου Διαμαντοπούλου είναι τα εξής:
1)      Οι διαγραφές φοιτητών στα ν+2 έτη. Εισάγεται για πρώτη φορά η έννοια της ποινής στην ακαδημαϊκή ζωή, δηλαδή όσοι φοιτητές δεν προλαβαίνουν το προκαθορισμένο χρονικό όριο φοίτησης θα διαγράφονται. Για μια σχολή όπως οι Ναυπηγοί με μέσο όρο αποφοίτησης τα 8 χρόνια(τον μεγαλύτερο στο ΕΜΠ λόγω των προαπαιτούμενων μαθημάτων, του ορίου δήλωσης και της έλλειψης πτυχιακής εξεταστικής) αυτό σημαίνει ότι οι περισσότεροι φοιτητές θα διαγράφονται ενώ όλοι συνολικά θα βιώνουν ένα ασφυκτικό πλαίσιο φοίτησης όπου δεν θα υπάρχει χρόνος για οποιαδήποτε άλλη ενασχόληση. Αυτό το μέτρο οποίο θέλει να διαλύσει οποιαδήποτε προσπάθεια συζήτησης, αμφισβήτησης και συλλογικής διεκδίκησης από τη μεριά των φοιτητών στο εσωτερικό των πανεπιστημίων, πειθαρχώντας τους και δημιουργώντας παράλληλα έτσι αποφοίτους που θα ανέχονται αμαχητί τον εργασιακό μεσαίωνα που τώρα διαμορφώνεται.
2)      Διάλυση πτυχίων και επαγγελματικών δικαιωμάτων. Καταργείται το πενταετές και αδιάσπαστο πτυχίο και δημιουργούνται δύο κύκλοι σπουδών, ένας τριετής(bachelor) και ένας διετής(master), όπου ο κάθε φοιτητής έχει έναν ατομικό φάκελο προσόντων που αντικαθιστά το πτυχίο και συμβολίζει πόσες πιστωτικές μονάδες έχει μαζέψει. Αυτή η διάταξη του νόμου στοχεύει στο να δημιουργήσει απόφοιτους χωρίς συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα ( ο φάκελος προσόντων θα πιστοποιεί απλά την παρακολούθηση κάποιων μαθημάτων, όπως πχ στα ΙΕΚ) που θα επανακαρτίζονται διαρκώς για να διεκδικούν μια θέση στην αγορά εργασίας, με πιο περιορισμένο πεδίο εύρεσης εργασίας(ανάλογα με τον διετή κύκλο παρακολούθησης θα γινόμαστε για παράδειγμα Ναυπηγοί σχεδίασης ή Μηχανολόγοι ναυτικών μηχανών) και  νέους εργαζόμενους πιο ευάλωτους(στις πιέσεις των εργοδοτών) και εξατομικευμένους άρα και πιο φθηνούς(στην διαπραγμάτευση των όρων εργασίας) μειώνοντας την δυνατότητα συλλογικών κατοχυρώσεων.
3)    Η δημιουργία ενός αυταρχικού πανεπιστημίου, όπου οι φοιτητές δεν θα έχουν λόγο για αυτά που τους αφορούν αφού πετιούνται εκτός ακόμα και από της συνελεύσεις τμήματος των σχολών, όπου το συμβούλιο διοίκησης θα μπορεί να συνεδριάζει ακόμα και στην άλλη άκρη της Ελλάδας για να μπορέσει να υλοποιήσει το νόμο Διαμαντοπούλου χωρίς αντιδράσεις. Τελικά θέλουν να καταπνίξουν κάθε φωνή αμφισβήτησης δίνοντας την δυνατότητα στα ΜΑΤ να μπουν στα πανεπιστήμια με την κατάργηση του ασύλου για να καταστείλουν όχι μόνο τις κινητοποιήσεις των φοιτητών αλλά και του λαού ευρύτερα.
Οι αλλαγές που προωθούνται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τόσο με την προσπάθεια εφαρμογής του νόμου Διαμαντοπούλου μέσω της προκήρυξης εκλογών για την συγκρότηση των συμβουλίων διοίκησης, όσο και τα νέα αντιλαϊκά οικονομικά μέτρα που πλήττουν μαζί με την κοινωνία και τους φοιτητές(κατάργηση δωρεάν βιβλίων-εισαγωγή διδάκτρων) καθιστούν επιτακτική την άμεση διεξαγωγή γενικής συνέλευσης του φοιτητικού συλλόγου Ναυπηγών ώστε να συζητήσουμε και να αναλάβουμε δράσεις, απέναντι σε όλα αυτά που μας ετοιμάζουν….

ΑΝΤΑΡΣΙΑ
Ανεξάρτητο Αριστερό Σχήμα Ναυπηγών Μηχ.Μηχ. που συμμετέχει στα ΕΑΑΚ
                                                                         antarsia-eaak.blogspot.com