Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2012

ΑΠΟΦΑΣΗ Δ.Σ. ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧ. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (09/02/2012)

  Συμμετοχή του Φοιτητικού Συλλόγου Ναυπηγών Μηχ. Μηχ. στην 48-ωρη πανεργατική απεργία με κλειστή σχολή την Παρασκευή 10/02 και το Σάββατο 11/02. Προσυγκέντρωση των πορειών Παρασκευής - Σαββάτου στις 10.30 στα Προπύλαια.

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΚΑΤΩ…Ή ΜΗΠΩΣ ΟΧΙ???



ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΚΑΤΩ…
                                   …Ή ΜΗΠΩΣ ΟΧΙ???


Το χειμερινό εξάμηνο φτάνει στο τέλος του και μπαίνουμε σε ταχύτητες εξεταστικής. Αυτό πρακτικά σημαίνει διαδρόμους και προαύλια με αγχωμένους φοιτητές να συζητάνε και να τρέχουνε για τα μαθήματα που θα εξεταστούν. Μία κατάσταση που μας δίνει πάτημα να θέσουμε συγκεκριμένα ζητήματα.

Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, οι φοιτητές, σε πολλά μαθήματα, καλούνται να παραδώσουν εργασίες, να εξεταστούν σε υποχρεωτικές προόδους, να λύσουν επιπλέον ασκήσεις κλπ. Όλα αυτά με την πρόφαση ότι είναι μια βοήθεια για να περάσουμε πιο εύκολα το μάθημα. Εύλογα προκύπτει το ερώτημα:Αν θέλουν τόσο πολύ να μας βοηθήσουν γιατί δεν μας αφήνουν να επιλέξουμε μόνοι μας πως θα εξεταστούμε; Τι βοήθεια προσφέρει μια υποχρεωτική πρόοδος σε έναν φοιτητή, που ο χρόνος του είναι εξαιρετικά περιορισμένος και η πίεση από τη σχολή έτσι κι αλλιώς ανεβασμένη;Μάλλον η διευρυμένη εντατικοποίηση των σπουδών που υπομένει ο σημερινός φοιτητής, είναι αποτέλεσμα μιας πολιτικής που την εποχή μιας οξύτατης κοινωνικής κρίσης μας θέλει πειθήνιους, χωρίς επιπλέον ενδιαφέροντα και ελεύθερο χρόνο, ατομιστές και με κυρίαρχο το άγχος την επιβίωσης.

Πάνω σε αυτή την ήδη πιεστική κατάσταση που βιώνουμε έρχεται σαν κερασάκι στην τούρτα η εξεταστική. Ο αυταρχισμόςαρκετών καθηγητών στην περίοδο της εξεταστικής είναι κάτι παραπάνω από προφανής.Οι παράλογες απαιτήσεις (απαγόρευση να πάρουμε τα θέματα, υπερβολικά μεγάλα κενά μεταξύ των φοιτητών ακόμα και όταν η αίθουσα έχει πολύ κόσμο), οι προσβλητικές συμπεριφορές που αναδεικνύουν τον κάθε φοιτητή υποψήφιο ¨αντιγραφέα¨ και οι προσωπικές παραξενιές του καθηγητή, είναι μερικά από αυτά που καλείται να υποστεί ο φοιτητής για να μπορέσει να δώσει το μάθημα. Βέβαια όλα αυτά δεν είναι αρκετά αφού πολλές φορές ο φοιτητής καλείται να γράψει σε ανεπαρκείς χρόνους εξέτασης, δυσνόητα συγγράμματα και απαιτητικά θέματα που πολλές φορές δεν ανταποκρίνονται σε αυτά που έχει ζητήσει ή διδάξει ο καθηγητής (πχ Αντίσταση και Πρόωση πέρσι). Έτσι συχνά γίνονται μαζικά κοψίματα (βλέπε Fortran). Κάτι που σε συνδυασμό με τις αλυσίδες και το μέγιστο όριο δήλωσης μαθημάτων ανεβάζει τον μέσο χρόνο αποφοίτησης στους Ναυπηγούς στα 8 χρόνια(ο πιο ψηλός στο Ε.Μ.Π) και καθιστά εξαιρετικά δύσκολο στους φοιτητές να πάρουν πτυχίο.

Αυτή η κατάσταση ασφυξίας των φοιτητών δεν είναι μόνο στόχος ορισμένης μερίδας καθηγητών της σχολής αλλά και του Υπουργείου Παιδείας. Εξάλλου όλα τα παραπάνω είναι μέρος του νέου νόμου της Διαμαντοπούλου που μέσω των διαγραφών των φοιτητών στα ν+2 χρόνια, των προαπαιτουμένων μαθημάτων, των υποχρεωτικών προόδων θέλει να απαλλαγεί μια και καλή από την κατά καιρούς μαχητική φοιτητική νεολαία. Είναι φανερό ότι όλα αυτά στοχεύουν σε ένα πανεπιστήμιο ‘’σχολείο’’, που ο καθηγητής θα έχει την ελευθερία να προσθέτει προόδους και ασκήσεις όποτε θέλει,  και ένα φοιτητή να τρέχει όλη μέρα ικανοποιώντας παράλογες απαιτήσεις, χωρίς προσωπική ζωή και ελεύθερο δημιουργικό χρόνο. Αν φυσικά έχει την οικονομική δυνατότητα να μην δουλεύει, καθώς σε διαφορετική περίπτωση η φοίτηση γι αυτόν θα είναι αδύνατη.



Εμείς απέναντι σε όλα αυτά πρέπει να απαιτήσουμε:
·         Θέματα που να ανταποκρίνονται στο επίπεδο δυσκολίας όσων διδάσκονται στο μάθημα.
·         Ανθρώπινοι όροι εξέτασης, χωρίς παράλογα θέματα, θέματα εκτός ύλης και ανεπαρκείς χρόνους εξέτασης.
·         Να γίνεται επανεξέταση στο μάθημα όταν  ο αριθμός των επιτυχόντων  είναι μικρότερος του 50%.
·         Καμία ανοχή σε απαξιωτικά σχόλια καθηγητών και επιτηρητών.
·         Μη υποχρεωτικές πρόοδοι και ασκήσεις.
·         Κατάργηση των προαπαιτούμενων μαθημάτων, αύξηση του ορίου δήλωσης μαθημάτων, θέσπιση πτυχιακής εξεταστικής.
·         Σπάσιμο των εκλογών για ανάδειξη Συμβουλίων Διοίκησης-Μπλοκάρισμα του νόμου που  θα διαγράφει φοιτητές, θα διαλύει πτυχία και εργασιακή προοπτική και θα μεταφέρει το κόστος σπουδών στις πλάτες μας.

Κατανοώντας τη σημασία όλων αυτών, χωρίς να έχουμε αυταπάτες, αντιλαμβανόμαστε ότι το πραγματικό στοίχημα είναι η ενδυνάμωση των συλλογικών διαδικασιών των φοιτητών με πρώτη τις γενικές συνελεύσεις. Μόνο έμπρακτη συμμετοχή και η δράση όλων μας σε όλες τις διαδικασίες του φοιτητικού συλλόγου μπορούν να διασφαλίσουν τα συμφέροντά μας. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε, σε μια εποχή κρίσης και ατομισμού, όλοι μαζί να παλέψουμε για μια αξιοπρεπή φοίτηση και εργασιακή προοπτική.

Σε περίπτωση κρουσμάτων χυδαίων συμπεριφορών ή  ΄΄τσεκουριών΄΄ σε κάποια μαθήματα θα πρέπει να γίνουν μαζικές παραστάσεις διαμαρτυρίας στους αντίστοιχους καθηγητές ή για να το πούμε πιο απλά:

ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΕΧΘΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΙΚΟ ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟ ΟΥΤΕ ΤΑ ΜΑΖΙΚΑ ΚΟΨΙΜΑΤΑ…


ΑΝΤΑΡΣΙΑ
Ανεξάρτητος Αριστερός Χώρος Ναυπηγών  που συμμετέχει στα Ε.Α.Α.Κ.
antarsia-eaak.blogspot.com