Πέμπτη 15 Μαρτίου 2012

ΜΕΤΑ ΤΟ ΚΟΥΡΕΜΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!


ΜΕΤΑ ΤΟ ΚΟΥΡΕΜΑ….                                  
                        ...ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
        Αυτός ο κουρέας σκοτώνει….
Την προηγούμενη εβδομάδα η σύγκλητος του πολυτεχνείου εν κρυπτώ και με συνοπτικές διαδικασίες μπήκε στην διαδικασία κουρέματος σύμφωνα με το PSI των αποθεματικών του ΕΜΠ που ήταν σε κρατικά ομόλογα. Από τα 40 εκατομμύρια που ήταν αρχικά το αποθεματικό το πολυτεχνείο θα μείνει με λιγότερα από 10. Αυτή η κίνηση, σε συνδυασμό με την υποχρηματοδότηση κατά 50% του ιδρύματος οδηγεί σε βέβαιο μαρασμό το Πολυτεχνείο που θα αδυνατεί πια να παρέχει να στοιχειώδη(θέρμανση, σίτιση, στέγαση, προσωπικό εργαστηρίων, καθαριότητα κλπ). Το PSI φανερώνεται έτσι σε όλο του το μεγαλείο: δεν συνοδευόταν απλά από μέτρα μαζικής φτωχοποίησης του ελληνικού λαού(μειώσεις μισθών κατά 22% και για νέους εργαζόμενους 32%, ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας), αλλά και από την εξαΰλωση των αποθεματικών ασφαλιστικών ιδρυμάτων και πανεπιστημίων. Η επόμενη σύγκλητος θα πρέπει να αναιρέσει αυτή την απόφαση, γιατί φοιτητές-εργαζόμενοι-καθηγητές δεν συναινούν σε αυτό τον κοινωνικό οδοστρωτήρα που χτύπησε και την πόρτα του ΕΜΠ.

        Το Υπουργείο Παιδείας θέλει τη ρεβάνς…
Αρκετούς μήνες μετά την ψήφιση του νόμου, οι εκλογές των συμβουλίων διοίκησης που επί της ουσίας θα τον εφαρμόσουν, ακυρώνονται σε όλα τα ιδρύματα ανά την Ελλάδα, από μαζικές παραστάσεις διαμαρτυρίας φοιτητών-καθηγητών-εργαζομένων. Το υπουργείο αδυνατώντας να εφαρμόσει άμεσα τον νόμο επιχειρεί μια ντρίπλα: να αξιολογήσει με δικά του κριτήρια τα ελληνικά πανεπιστήμια και να τα αναγκάσει να εφαρμόσουν τον νόμο απειλώντας με διακοπή χρηματοδότησης αν δεν συμμορφώνονται. Έτσι τα οικονομικά αποδυναμωμένα ιδρύματα από το ‘’κούρεμα’’ , φαντάζουν πιο εύκολος στόχος για το Υπουργείο.

        Δύο λόγια για την αξιολόγηση
Σύμφωνα με τον προηγούμενο νόμο-πλαίσιο (ψηφισμένο επί Γιαννάκου) έχει θεσμοθετηθεί ως ανώτατο όργανο αξιολόγησης η Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ)  με μέλη 7 καθηγητές διορισμένους από το Υπουργείο, 2 φοιτητές, 1 εκπρόσωπο ερευνητικών ιδρυμάτων και 1 εκπρόσωπο των επαγγελματικών επιμελητηρίων. Επιπλέον προβλέπεται για κάθε ίδρυμα Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) και σε κάθε σχολή Ομάδα Εσωτερικής Αξιολόγησης (ΟΜΕΑ). Σύμφωνα με τις εξωτερικές αξιολογήσεις που έχουν γίνει από την ΑΔΙΠ μέχρι τώρα μπορούμε να διακρίνουμε διαβάζοντας τες κάποιους κεντρικούς άξονες (ο καθένας μπορεί να τις βρει στο διαδίκτυο) :


1. Σύμφωνα με το νόμο Διαμαντοπούλου η ΑΔΙΠ καθορίζει τη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων σύμφωνα με την αξιολόγηση που η ίδια κάνει. (υποχρηματοδότηση δηλαδή για όποιον δεν εφαρμόζει το νόμο)
2. Αξιολογήθηκαν τα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών και, μεταξύ άλλων, αν συνάδουν με το ευρωπαϊκό σύστημα των πιστωτικών μονάδων (ECTS). Δόθηκαν οδηγίες για συμπτύξεις μαθημάτων με κατεύθυνση το σπάσιμο των σπουδών σε δυο κύκλους.(διασπασμένα πτυχία 3+2 χρόνων, πτυχία χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα)
3. Αρνητικές αναφορές έγιναν στο ζήτημα των ορίων φοίτησης, υπογραμμίζοντας ότι οι φοιτητές έχουν στη διάθεσή τους δυσανάλογα μεγάλο χρόνο για την ολοκλήρωση των σπουδών τους. ( Προτρέπει για διαγραφές σε απλά ελληνικά)
4. Τέθηκε το ζήτημα των προαπαιτούμενων μαθημάτων, υπογραμμίζοντας ότι δεν είναι σύνηθες στα πανεπιστήμια του εξωτερικού να δίνουν οι φοιτητές επαναληπτικές εξετάσεις σε μαθήματα στα οποία αποτυγχάνουν και σίγουρα δεν θα πρέπει να περνούν τα έτη «χρωστώντας» μαθήματα άλλων ετών. (μένεις στο ίδιο έτος αν δεν περάσεις ένα μάθημα)
5. Διαπιστώνεται ότι μικρή είναι η συμμετοχή των φοιτητών στα θεωρητικά μαθήματα των τμημάτων τους, τα οποία όμως είναι βασικά για την υποδομή των γνώσεών τους. (θέτει επί της ουσίας το ζήτημα των υποχρεωτικών παρακολουθήσεων με απουσίες αλά σχολείο)
6. Θετικά αξιολογήθηκε το πολλαπλό σύγγραμμα. ( ο καθηγητής δίνει πολλά βιβλία, δεν δεσμεύεται στην ύλη και αναγκάζει σε παρακολούθηση τους φοιτητές)

          Συμπερασματικά
Η ομοιότητα των κριτηρίων της ΑΔΙΠ με τον νέο νόμο – Διαμαντοπούλου είναι προφανής: Απάνθρωποι ρυθμοί σπουδών για την πειθάρχηση των φοιτητών(με την απειλή των διαγραφών), μετατροπή των πτυχίων μας σε  τίτλους σπουδών-άθροισμα πιστωτικών μονάδων χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα, σπουδές 3+2 χρόνων. Φυσικά αυτό δεν είναι ελληνική πρωτοπορία, σε ευρωπαϊκό επίπεδο από τη σύνοδο των υπουργών παιδείας της ΕΕ στη Μπολόνια , στην Πράγα και στο Μπέργκεν μπαίνουν οι ίδιες κατευθύνσεις. Η αξιολόγηση δεν έρχεται λοιπόν για να διασφαλίσει την ποιότητα στα πανεπιστήμια αλλά για να πετύχει την εφαρμογή, με τον πιο εκβιαστικό τρόπο (απειλή υποχρηματοδότησης), του νόμου Διαμαντοπούλου για την εκπαίδευση. Φυσικά τα θέματα φοιτητικής μέριμνας καθώς και οι ανάγκες του φοιτητή μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα αφού κρίνονται ‘’αντιπαραγωγικά’’ για τη σχολή και φυσικά οποιοδήποτε δείγμα συλλογικής διεκδίκησης φέρει τον κίνδυνο αρνητικής αξιολόγησης και επομένως μείωση στη χρηματοδότηση.
Έτσι λοιπόν, απέναντι σε αυτούς θέλουν να πειθαρχήσουν τους φοιτητές με την εντατικοποίηση στις σπουδές και μια καθημερινότητα χωρίς προσωπική ζωή, με ένα πτυχίο κουρελόχαρτο σκέτο εισιτήριο για επί πληρωμή σεμινάρια και ΄΄δια βίου΄΄ κυνήγι δεξιοτήτων σε παραεκπαιδευτικά ιδρύματα εμείς απαντάμε δραστικά και άμεσα! Στο δρόμο που έδειξε το σπάσιμο των συμβουλίων διοίκησης  δεν αφήνουμε κανέναν αξιολογητή να μπει στις σχολές. Θα είμαστε εκεί και στη σχολή μας αλλά και παντού να δείξουμε σε όσους θέλουν να μας ΄΄ αξιολογήσουν΄΄ ότι αυτός ο νόμος θα μείνει στα χαρτιά!

-ΜΑΖΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ-27 ΜΑΡΤΗ

-ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

ΑΝΤΑΡΣΙΑ
Ανεξάρτητο Αριστερό Σχήμα Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών                                                              που συμμετέχει στα Ε.Α.Α.Κ