Παρασκευή 23 Μαρτίου 2012

«..θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία»


Οι περισσότεροι όταν ακούμε για 25η Μάρτη 1821, αυτόματα έχουμε εικόνες από σχολείο, παρελάσεις και τηλεοπτικές παραγωγές. Οπότε είναι λίγες οι στιγμές που, στην προσπάθεια ιστορικής ενημέρωσης και ανάλυσης, δεν αναλωθήκαμε σε βιβλιογραφικές αναφορές γυμνασίου που τελικά μόνο ανούσιες πληροφορίες είναι. Όμως, η ιστορία παρουσιάζει ενδιαφέρον όταν προσπαθείς από το χθές να καταλάβεις το σήμερα, όταν προσπαθείς να συγκρίνεις εποχές και περιόδους ανόμοιες. Δύο περίοδοι όπως,1821-2012, μπορεί να έχουν κοινά στοιχεία;;  
ΤΟΤΕ…
-Η γη άνηκε εξ αδιαιρέτου στους Τούρκους και στους Έλληνες κοτζαμπάσηδες(μεγάλοι γαιοκτήμονες) και ανώτερο κλήρο.
-Η μειοψηφία εξουσίαζε την λαϊκή πλειοψηφία.
-Ή προσκυνημένος ή κρεμασμένος.
-Η λαϊκή πλειοψηφία(αγροτικός πληθυσμός τότε) εργάζονταν σαν δουλοπάροικοι. Δηλαδή αυτοί καλλιεργούσαν την γη αλλά έδιναν το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής στους κοτζαμπάσηδες.
-Τούρκοι και Έλληνες κοτζαμπάσηδες απεύχονταν μια κοινωνική αναταραχή που θα έθετε υπό αμφισβήτηση την κυριαρχία τους. Έτσι, όποιο κεφάλι σηκώνονταν, κόβονταν.
…ΤΩΡΑ
-Η γη υποθηκεύεται και ξεπουλιέται ο δημόσιος πλούτος(ΔΕΗ, Φυσικό Αέριο ..)
-Η μειοψηφία(συγκυβέρνηση, τρόικα, τράπεζες, επιχειρηματίες) ορίζει τις τύχες της λαϊκής πλειοψηφίας.
-Συνεχής τρομοκράτηση με διλλήματα όπως «Μνημόνιο ή χάος»
 -Όλο και λιγότεροι δουλεύουν, όλο και περισσότεροι δεν μπορούν να καλύψουν βασικές ανάγκες(σίτιση, στέγαση)
- Η κυβέρνηση, φοβούμενη την λαϊκή οργή, προχωρά σε περιστολή λαϊκών ελευθεριών(σχέδια περιορισμού διαδηλώσεων, σκλήρυνση των φυσικής καταστολής-υοθέτηση δόγματος Τάξης και Ασφάλειας)

 Η  λαϊκή επανάσταση του 1821, που διεκδίκησε Ελευθερία, Ανεξαρτησία, Δικαιοσύνη, Αξιοπρέπεια και κατάφερε να ορίσει αλλιώς την πορεία ενός τόπου, ξεκίνησε ένα νήμα. Την άκρη του νήματος στην συνέχεια πήραν οι αντάρτες στα βουνά με τις συνεχείς αναφορές τους στο «ηρωικό ΄21», ύστερα οι φοιτητές μέσα στο Πολυτεχνείο με το «Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία»…
Το νήμα αυτό περιμένει εκείνον τον ιστορικό κόμβο που θα καταφέρει να πάει ένα βήμα παραπέρα τις προσπάθειες και τους αγώνες για : ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ,ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ και ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ
Απέναντι στα σχέδια επιστροφής ολόκληρης της κοινωνίας σε συνθήκες 19ου αιώνα και στην υποβάθμισης της ζωής μας και των οικογενειών μας, έχουμε μια μοναδική επιλογή κοινωνικής αξιοπρέπειας.  Στην κατεύθυνση της λαϊκής αντίστασης για την ανατροπή της πολιτικής αυτής, πρέπει να σταλεί ξεκάθαρο μήνυμα  στους εορτασμούς και τις παρελάσεις στις 24 και 25 Μαρτίου:
ΑΥΤΗ Η ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ
ΚΑΤΩ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ,ΕΕ ΚΑΙ ΔΝΤ

Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012

ΑΠΟΦΑΣΗ Γ.Σ. ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧ. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (21/03/2012)

GΤην Τετάρτη 23/03/2012 διεξήχθη η Γενική Συνέλευση του Φοιτητικού Συλλόγου Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών με αποτελέσματα:

ΑΝΤΑΡΣΙΑ (ΕΑΑΚ):                      40
ΔΑΠ - ΝΔΦΚ:                             ΑΠΟΧΩΡΗΣΕ
ΠΑΣΠ:                                           7
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ:                    3
ΑΡ.ΕΝ.:                                    ΔΕΝ ΗΡΘΕ
ΛΕΥΚΑ:                                      3


ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ


  • ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΝΟΜΟΥ-ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
  • ΑΠΟΜΟΤΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΜΕΡΟΣ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΚΑΘΑΙΡΕΣΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΒΑΛΟΥΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 
  • Ανατροπή του συμφώνου σταθερότητας, αποδεσμευση απ’ το ΔΝΤ το μνημόνιο      και την Ε.Ε, διαγραφή του χρέους, ανάκληση όλων των μέτρων λιτότητας
  • ΚΑΜΙΑ σκέψη για περικοπή φοιτητικών παροχών(βιβλία, σίτιση, στέγαση) 
  • ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ των Κ.Ε.Σ. Όχι στην κοινοτική οδηγία 36/05 για τα Κ.Ε.Σ
  • Όχι στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
  • Ενιαία πτυχία με όλα τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα σ’αυτά
  • ΌΧΙ στον ασφαλιστικό μεσαίωνα και στον νέο ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟ
  • ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ των νόμων για ΔΟΑΤΑΠ, ΙΔΒΕ, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
  • Αύξηση των δαπανών για την παιδεία
  • ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΣΥΛΟ. ΚΑΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΤΟΛΗ Ή ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ.  ΚΑΜΙΑ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ
  • ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ των ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΩΝ  και του ΟΡΙΟΥ ΛΗΨΗΣ μαθημάτων.
  • Θέσπιση ΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ
  • Εκτύπωση όλων των σημειώσεων που μοιράζονται σε ηλεκτρονική μορφή
  • Αύξηση βαρύτητας του μαθήματος Θέμα μελέτης και σχεδιάσης πλοίου
  • ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΡΥΘΜΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
  • ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΕΓΑΣΙΑΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΡΡΕΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΜASTER ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΚΑΙ ΑΔΙΑΣΠΑΣΤΟ 5ΕΤΕΣ ΠΤΥΧΙΟ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ


ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ


  • ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΣΤΟ ΘΩΜΑΙΔΙΟ ΚΑΙ ΤΥΠΩΜΑ ΤΩΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
  • ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΜΑΖΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΤΙΣ 27 ΜΑΡΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 
  • ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΚΟΨΙΜΑΤΟΣ
  • ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ


Πέμπτη 15 Μαρτίου 2012

ΜΕΤΑ ΤΟ ΚΟΥΡΕΜΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!


ΜΕΤΑ ΤΟ ΚΟΥΡΕΜΑ….                                  
                        ...ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
        Αυτός ο κουρέας σκοτώνει….
Την προηγούμενη εβδομάδα η σύγκλητος του πολυτεχνείου εν κρυπτώ και με συνοπτικές διαδικασίες μπήκε στην διαδικασία κουρέματος σύμφωνα με το PSI των αποθεματικών του ΕΜΠ που ήταν σε κρατικά ομόλογα. Από τα 40 εκατομμύρια που ήταν αρχικά το αποθεματικό το πολυτεχνείο θα μείνει με λιγότερα από 10. Αυτή η κίνηση, σε συνδυασμό με την υποχρηματοδότηση κατά 50% του ιδρύματος οδηγεί σε βέβαιο μαρασμό το Πολυτεχνείο που θα αδυνατεί πια να παρέχει να στοιχειώδη(θέρμανση, σίτιση, στέγαση, προσωπικό εργαστηρίων, καθαριότητα κλπ). Το PSI φανερώνεται έτσι σε όλο του το μεγαλείο: δεν συνοδευόταν απλά από μέτρα μαζικής φτωχοποίησης του ελληνικού λαού(μειώσεις μισθών κατά 22% και για νέους εργαζόμενους 32%, ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας), αλλά και από την εξαΰλωση των αποθεματικών ασφαλιστικών ιδρυμάτων και πανεπιστημίων. Η επόμενη σύγκλητος θα πρέπει να αναιρέσει αυτή την απόφαση, γιατί φοιτητές-εργαζόμενοι-καθηγητές δεν συναινούν σε αυτό τον κοινωνικό οδοστρωτήρα που χτύπησε και την πόρτα του ΕΜΠ.

        Το Υπουργείο Παιδείας θέλει τη ρεβάνς…
Αρκετούς μήνες μετά την ψήφιση του νόμου, οι εκλογές των συμβουλίων διοίκησης που επί της ουσίας θα τον εφαρμόσουν, ακυρώνονται σε όλα τα ιδρύματα ανά την Ελλάδα, από μαζικές παραστάσεις διαμαρτυρίας φοιτητών-καθηγητών-εργαζομένων. Το υπουργείο αδυνατώντας να εφαρμόσει άμεσα τον νόμο επιχειρεί μια ντρίπλα: να αξιολογήσει με δικά του κριτήρια τα ελληνικά πανεπιστήμια και να τα αναγκάσει να εφαρμόσουν τον νόμο απειλώντας με διακοπή χρηματοδότησης αν δεν συμμορφώνονται. Έτσι τα οικονομικά αποδυναμωμένα ιδρύματα από το ‘’κούρεμα’’ , φαντάζουν πιο εύκολος στόχος για το Υπουργείο.

        Δύο λόγια για την αξιολόγηση
Σύμφωνα με τον προηγούμενο νόμο-πλαίσιο (ψηφισμένο επί Γιαννάκου) έχει θεσμοθετηθεί ως ανώτατο όργανο αξιολόγησης η Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ)  με μέλη 7 καθηγητές διορισμένους από το Υπουργείο, 2 φοιτητές, 1 εκπρόσωπο ερευνητικών ιδρυμάτων και 1 εκπρόσωπο των επαγγελματικών επιμελητηρίων. Επιπλέον προβλέπεται για κάθε ίδρυμα Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) και σε κάθε σχολή Ομάδα Εσωτερικής Αξιολόγησης (ΟΜΕΑ). Σύμφωνα με τις εξωτερικές αξιολογήσεις που έχουν γίνει από την ΑΔΙΠ μέχρι τώρα μπορούμε να διακρίνουμε διαβάζοντας τες κάποιους κεντρικούς άξονες (ο καθένας μπορεί να τις βρει στο διαδίκτυο) :


1. Σύμφωνα με το νόμο Διαμαντοπούλου η ΑΔΙΠ καθορίζει τη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων σύμφωνα με την αξιολόγηση που η ίδια κάνει. (υποχρηματοδότηση δηλαδή για όποιον δεν εφαρμόζει το νόμο)
2. Αξιολογήθηκαν τα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών και, μεταξύ άλλων, αν συνάδουν με το ευρωπαϊκό σύστημα των πιστωτικών μονάδων (ECTS). Δόθηκαν οδηγίες για συμπτύξεις μαθημάτων με κατεύθυνση το σπάσιμο των σπουδών σε δυο κύκλους.(διασπασμένα πτυχία 3+2 χρόνων, πτυχία χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα)
3. Αρνητικές αναφορές έγιναν στο ζήτημα των ορίων φοίτησης, υπογραμμίζοντας ότι οι φοιτητές έχουν στη διάθεσή τους δυσανάλογα μεγάλο χρόνο για την ολοκλήρωση των σπουδών τους. ( Προτρέπει για διαγραφές σε απλά ελληνικά)
4. Τέθηκε το ζήτημα των προαπαιτούμενων μαθημάτων, υπογραμμίζοντας ότι δεν είναι σύνηθες στα πανεπιστήμια του εξωτερικού να δίνουν οι φοιτητές επαναληπτικές εξετάσεις σε μαθήματα στα οποία αποτυγχάνουν και σίγουρα δεν θα πρέπει να περνούν τα έτη «χρωστώντας» μαθήματα άλλων ετών. (μένεις στο ίδιο έτος αν δεν περάσεις ένα μάθημα)
5. Διαπιστώνεται ότι μικρή είναι η συμμετοχή των φοιτητών στα θεωρητικά μαθήματα των τμημάτων τους, τα οποία όμως είναι βασικά για την υποδομή των γνώσεών τους. (θέτει επί της ουσίας το ζήτημα των υποχρεωτικών παρακολουθήσεων με απουσίες αλά σχολείο)
6. Θετικά αξιολογήθηκε το πολλαπλό σύγγραμμα. ( ο καθηγητής δίνει πολλά βιβλία, δεν δεσμεύεται στην ύλη και αναγκάζει σε παρακολούθηση τους φοιτητές)

          Συμπερασματικά
Η ομοιότητα των κριτηρίων της ΑΔΙΠ με τον νέο νόμο – Διαμαντοπούλου είναι προφανής: Απάνθρωποι ρυθμοί σπουδών για την πειθάρχηση των φοιτητών(με την απειλή των διαγραφών), μετατροπή των πτυχίων μας σε  τίτλους σπουδών-άθροισμα πιστωτικών μονάδων χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα, σπουδές 3+2 χρόνων. Φυσικά αυτό δεν είναι ελληνική πρωτοπορία, σε ευρωπαϊκό επίπεδο από τη σύνοδο των υπουργών παιδείας της ΕΕ στη Μπολόνια , στην Πράγα και στο Μπέργκεν μπαίνουν οι ίδιες κατευθύνσεις. Η αξιολόγηση δεν έρχεται λοιπόν για να διασφαλίσει την ποιότητα στα πανεπιστήμια αλλά για να πετύχει την εφαρμογή, με τον πιο εκβιαστικό τρόπο (απειλή υποχρηματοδότησης), του νόμου Διαμαντοπούλου για την εκπαίδευση. Φυσικά τα θέματα φοιτητικής μέριμνας καθώς και οι ανάγκες του φοιτητή μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα αφού κρίνονται ‘’αντιπαραγωγικά’’ για τη σχολή και φυσικά οποιοδήποτε δείγμα συλλογικής διεκδίκησης φέρει τον κίνδυνο αρνητικής αξιολόγησης και επομένως μείωση στη χρηματοδότηση.
Έτσι λοιπόν, απέναντι σε αυτούς θέλουν να πειθαρχήσουν τους φοιτητές με την εντατικοποίηση στις σπουδές και μια καθημερινότητα χωρίς προσωπική ζωή, με ένα πτυχίο κουρελόχαρτο σκέτο εισιτήριο για επί πληρωμή σεμινάρια και ΄΄δια βίου΄΄ κυνήγι δεξιοτήτων σε παραεκπαιδευτικά ιδρύματα εμείς απαντάμε δραστικά και άμεσα! Στο δρόμο που έδειξε το σπάσιμο των συμβουλίων διοίκησης  δεν αφήνουμε κανέναν αξιολογητή να μπει στις σχολές. Θα είμαστε εκεί και στη σχολή μας αλλά και παντού να δείξουμε σε όσους θέλουν να μας ΄΄ αξιολογήσουν΄΄ ότι αυτός ο νόμος θα μείνει στα χαρτιά!

-ΜΑΖΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ-27 ΜΑΡΤΗ

-ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

ΑΝΤΑΡΣΙΑ
Ανεξάρτητο Αριστερό Σχήμα Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών                                                              που συμμετέχει στα Ε.Α.Α.Κ