Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2013

ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΨΗΦΙΣΗΣ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧ. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 26/11/2013

     Μετά από 3 μήνες κινητοποιήσεων στα 2 μεγαλύτερα ιδρύματα της χώρας από εργαζόμενους-φοιτητές-καθηγητές, τα πανεπιστήμια αποτελούν ένα από τα βασικά θέματα συζήτησης στην ελληνική κοινωνία. Πολλά ακούγονται στα ΜΜΕ για το τι συμβαίνει σε ΕΜΠ και ΕΚΠΑ και το ποιες είναι οι επιπτώσεις των απεργιών των εργαζομένων και των καταλήψεων των φοιτητών όλο αυτό το διάστημα, το σίγουρο είναι ότι τεχνηέντως προσπαθούν να συγκαλύψουν την αλήθεια: η κυβέρνηση είναι που κλείνει τα πανεπιστήμια για να γεμίσει το σακούλι των απολύσεωνη κυβέρνηση μέσω του Υπουργού Παιδείας παρανομεί διαρκώς(εσκεμμένη παραπλάνηση του Συμβουλίου της Επικρατείας αναφέροντας ότι η απόλυση των εργαζομένων στα πανεπιστήμια είναι μνημονιακή επιταγή, λίστες απογραφής υπαλλήλων χωρίς δυνατότητα επιβεβαίωσης στοιχείων,  όσοι απεργοί δεν συμπλήρωσαν τις λίστες βγαίνουν κατευθείαν σε διαθεσιμότητα ποινικοποιώντας το δικαίωμα στην απεργία, απόλυση της 3μελούς επιτροπής του ΑΣΕΠ επειδή αρνιόταν να εκδώσει τις λίστες), η κυβέρνηση είναι που με την αδιαλλαξία της ωθεί στα όρια τα πράγματα και επιδίδεται σε μια προσπάθεια τρομοκράτησης με τις απειλές για επιστράτευση των απεργών, ΜΑΤ στο πολυτεχνείο αν εκπέμψει η ΕΡΤ από εκεί, συνεχείς παρεμβάσεις σε εισαγγελείς και δικαστήρια για να πλήξουν νομικά την απεργία ..
          Οι επικοινωνιακοί χειρισμοί του Αρβανιτόπουλου και ο δήθεν διάλογος που καλεί «αφήστε να γίνουν οι απολύσεις και κάτι θα βρούμε» είναι ένδειξη αδυναμίας που σχετίζεται από τη μία ότι το Υπουργείο Παιδείας θέλει πάση θυσία να αποφύγει να του χρεωθεί το χαμένο εξάμηνο και από την άλλη με ευρύτερες εξελίξεις που έχουν να κάνουν με τις πιέσεις τις τρόικας για νέα μέτρα (για άρση των περιορισμών πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας, απελευθέρωση του ορίου απολύσεων στον ιδιωτικό τομέα, ιδιωτικοποιήσεις-απολύσεις στις αμυντικές βιομηχανίες) που οδηγούν την κυβέρνηση να θέλει επειγόντως να κλείσει τα μέτωπα σε εκπαίδευση και υγεία. Αυτή η κατάσταση αντικειμενικά δημιουργεί την ευκαιρία μετά από κινητοποιήσεις 3 μηνών για να αποκρυσταλλωθεί μια μερική νίκη που μπορεί να μην φτάνει μέχρι την οριστική απόσυρση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τις διαθεσιμότητες αλλά θα απαιτεί το πάγωμα της για 3-4 μήνες, την επιστροφή όλων των εργαζόμενων κανονικά για δουλειά  και την εκ νέου προσπάθεια (αφού ο διάλογος από την πλευρά της κυβέρνησης θα έχει στόχο το σφάξιμο θέσεων εργασίας) υπεράσπισης του Πολυτεχνείου από τις διαλυτικές διαθέσεις της κυβέρνησης. Ωστόσο πριν προχωρήσουμε στην ανάλυση του τι πρέπει να κάνουμε, είναι αναγκαία η αναλυτική παράθεση κάποιων στοιχείων..

Τα στοιχεία για το που βρίσκεται το Πολυτεχνείο σήμερα και μια σύγκριση με διεθνή standards

 Τα παρακάτω στοιχεία για τις άμεσες επιπτώσεις των 399 απολύσεων είναι παρμένα από ανακοίνωση της Πρυτανείας του ΕΜΠ για την κατάσταση που διαμορφώνεται στο ίδρυμα:
·         H Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Στήριξης και Σπουδών αποδιοργανώνεται πλήρως, καθόσον η μείωση του προσωπικού της αγγίζει το 65%, με άμεση συνέπεια να μην λειτουργεί πλέον το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Ε.Μ.Π. σε σχέση με άλλα ιδρύματα σε διεθνές επίπεδο και να ακυρώνεται ο ρόλος του στην προοπτική ανάπτυξης της χώρας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Διεύθυνση Διοικητικού η οποία υπάγεται διοικητικά στη Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Στήριξης και Σπουδών θα υποστεί μείωση του ανθρώπινου δυναμικού της κατά 77%. Το Τμήμα Διοικητικού Προσωπικού θα απαρτίζεται πλέον από 2 άτομα, τα οποία αποκλείεται να ανταπεξέλθουν στις υφιστάμενες υψηλές απαιτήσεις των αρμοδιοτήτων τους. Χαρακτηριστικό των παραπάνω είναι ότι οι γραμματείες 6 σχολών του ΕΜΠ διαλύονται ολοσχερώς, για παράδειγμα στους Ναυπηγούς από τους 14 εργαζόμενους στην κεντρική γραμματεία προπτυχιακού-μεταπτυχιακού και στις γραμματείες των επιμέρους τομέων της σχολής μένουν 0 ..
·        Το Τμήμα Διδακτικού Προσωπικού και Διεκπεραίωσης και Αρχείου θα αποτελείται πλέον από 2 άτομα.
Γίνεται από μία πρώτη ματιά αντιληπτό ότι τα δύο άτομα που θα απαρτίζουν πλέον το Τμήμα Διοικητικού Προσωπικού καθώς και το Τμήμα Διδακτικού Προσωπικού δεν θα δύνανται να ανταπεξέλθουν στην εκπλήρωση των υποχρεώσεων τους, που απορρέουν από τα ανακύπτοντα ζητήματα του συνόλου των υπαλλήλων και των καθηγητών του Ιδρύματος. Ο έλεγχος νομιμότητας, η εξέλιξη των περίπου 548 καθηγητών, η οποία συντελείτο ήδη με καθυστέρηση, θα διεκπεραιώνεται πλέον σε μεγαλύτερους χρόνους.
·         Το Τμήμα Προστασίας των Εγκαταστάσεων σχεδόν καταργείται καθώς από 31 υπαλλήλους θα αποτελείται πλέον από μόλις 2, οι οποίοι δύο (2) υπάλληλοι θα έχουν την υποχρέωση να φυλάττουν ένα χώρο 1000 στρεμμάτων, που φιλοξενεί καθημερινά δεκάδες χιλιάδες φοιτητές, καθώς και το προσωπικό του Ιδρύματος.
·         Ομοίως η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών αποδιαρθρώνεται με μείωση προσωπικού κατά 65%, με άμεσες συνέπειες να παραμείνει το Ίδρυμα αφενός χωρίς προμήθειες (καθόσον το Τμήμα Προμηθειών θα απαρτίζεται πλέον από ένα άτομο) και αδυναμία στοιχειώδους διαχείρισης των πόρων του Πολυτεχνείου, και αφετέρου χωρίς έγκαιρη έγκριση της μισθοδοσίας (Τμήμα Μισθοδοσίας 3 άτομα πλέον με μείωση 63%). 
·         Το Τμήμα Φοιτητικής Μέριμνας, υπαγόμενο διοικητικά στην Διεύθυνση Μέριμνας αποδυναμώνεται στελεχωμένο πλέον από τρία (3) μόλις άτομα, με αποτέλεσμα το Ε.Μ.Π. να μην ανταποκρίνεται στις παροχές που οφείλει στους χιλιάδες φοιτητές του (στέγαση, σίτιση κλπ), ιδιαίτερα απαραίτητες σήμερα, στις συνθήκες της κρίσης. Αξιοσημείωτη είναι η μείωση που θα υποστεί και η Γενική Διεύθυνση Πληροφορικής και Δικτύων, αγγίζοντας το 50% πλήττοντας καίρια εν συνόλω το ίδρυμα το οποίο δε θα είναι σε θέση να αναλύει, να σχεδιάζει, να αποτιμάει και το οποίο θα πρέπει να απορροφήσει όλους τους κραδασμούς από τον κίνδυνο παραβίασης της τράπεζας δεδομένων, καθώς και την κατάλυση κάθε διαδικασίας αξιολόγησης των σπουδών και των δομών του.
·         Η Γραμματεία Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, η οποία αποτελεί την αιχμή του δόρατος και έχει επιδείξει ιδιαίτερο αναπτυξιακό ρόλο, καθώς έχει προσελκύσει σημαντικά κονδύλια – που επιστρέφουν στο τριπλάσιο τους μισθούς των διοικητικών υπαλλήλων του ιδρύματος - και κατά συνέπεια έχει τονώσει την Ελληνική Κοινωνία αποδιαρθρώνεται κατά 60%, με ότι αυτό ευνοήτως συνεπάγεται.
·         Η κατάργηση των παραπάνω οργανικών θέσεων δεν πραγματοποιείται στη βάση ολοκληρωμένης και εμπεριστατωμένης μελέτης αναδιάρθρωσης των διοικητικών υπηρεσιών του Πολυτεχνείου. Κρίθηκε εκ προοιμίου και προφανώς αυθαίρετα ότι οι υπηρεσίες των υπαλλήλων των κατηγοριών που αναφέρονται στην απόφαση δεν χρειάζονται και συνεπώς πρόκειται για προσωπικό που πλεονάζει, μολονότι το σχετικό οργανόγραμμα στη βάση των πραγματικών αναγκών του Ιδρύματος, που έχει εγκριθεί από τη Σύγκλητο (απόφαση 18ης/2011 έκτακτης συνεδρίασης της Συγκλήτου της 26ης.9.2011) και έχει επανειλημμένα υποβληθεί στα συναρμόδια Υπουργεία, κρίνει την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών ως ελλειπή και αιτείται τη σύσταση νέων θέσεων.
·        Η Σύγκλητος του Ε.Μ.Π. με λύπη της ενημερώνει την κοινή γνώμη ότι το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο εξαναγκάζεται, χωρίς τη θέλησή του, σε αδυναμία εγγραφής των νεοεισαχθέντων φοιτητών, διεξαγωγής εξετάσεων, ορκωμοσίας πτυχιούχων και γενικώς κάθε άλλης ακαδημαϊκής και διοικητικής λειτουργίας και παροχής κοινωνικού έργου, καθώς και ανταπόκρισης στις διεθνείς υποχρεώσεις του.
          Τα παραπάνω στοιχεία νομίζουμε είναι ενδεικτικά για την αδυναμία λειτουργία στην οποία οδηγείται το ΕΜΠ από την κυβερνητική πολιτική. Ωστόσο το μέγεθος της υποβάθμισης του διεθνούς κύρους του ιδρύματος και της ισχύς των πτυχίων που απονέμει γίνεται αντιληπτό από τα στοιχεία που παραθέτει η συγκριτική μελέτη του Καθηγητή του ΕΜΠ Δημήτρη Δαμίγου, σε σχέση με ξένα πανεπιστήμια που βρίσκονται στις ίδιες θέσεις κατάταξης στις διεθνείς αξιολογήσεις. H εισήγηση του Υπουργείου Παιδείας για τις αναγκαίες διαθεσιμότητες-απολύσεις ακολουθεί μια μεθοδολογία που υποβαθμίζει το ίδρυμα σε σχέση με αντίστοιχα ξένα ιδρύματα και είναι εντελώς εκτός των διεθνών δεικτών όπως θα δειχθεί παρακάτω. Επίσης δεν δίνει καμία βιβλιογραφική πηγή που να τεκμηριώνει την προέλευση και την εγκυρότητα της προτεινόμενης μεθοδολογίας, των χρησιμοποιούμενων κριτηρίων και των ποσοτικών δεικτών. Αντιθέτως, τόσο η μεθοδολογία όσο και τα κριτήρια χαρακτηρίζονται από αυθαιρεσία, προχειρότητα και αδιαφάνεια. Συνοπτικά από τη προαναφερθείσα μελέτη: « « «
          
·         Η ΟΔΕ(Ομάδα Διοίκησης Εργου, συγκροτημένη από τον Αρβανιτόπουλο ) έχει υπολογίσει 1,5 διοικητικούς υπαλλήλους ανά 100 φοιτητές για όλα τα ΑΕΙ, με εξαίρεση τα δύο Πολυτεχνεία (ΕΜΠ και Κρήτης), την ΑΣΚΤ και τη Γεωπονική, για τα οποία υπολογίζει 4,5 διοικητικούς υπαλλήλους ανά 100 φοιτητές, λόγω του καθολικού εργαστηριακού χαρακτήρα των Τμημάτων τους, όπως αναφέρεται. Με βάση τα στατιστικά στοιχεία της UK Higher Education Statistics Agency, στα Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ηνωμένου Βασιλείου (για το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012), αναλογούν, κατά μέσο όρο, 10,2 υπάλληλοι υποστηρικτικού προσωπικού ανά 100 φοιτητές.
·         Η ΟΔΕ έχει υπολογίσει 1 διοικητικό υπάλληλο ανά 100 μέλη ΔΕΠ για όλα τα ΑΕΙ. Με βάση τα στατιστικά στοιχεία της UK Higher Education Statistics Agency, στα Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ηνωμένου Βασιλείου (για το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012), ο αριθμός του διδακτικού/ερευνητικού προσωπικού ήταν 181.385 άτομα (πλήρους και μερικής απασχόλησης), ενώ του υποστηρικτικού προσωπικού 196.860 άτομα, δηλ. αναλογούν, κατά μέσο όρο, 108 θέσεις υποστηρικτικού προσωπικού ανά 100 μέλη ΔΕΠ.
Προκειμένου να γίνουν κατανοητές οι επιπτώσεις των χρησιμοποιούμενων ποσοτικών δεικτών στον καθορισμό του απαιτούμενου προσωπικού παρατίθεται ακολούθως ένα παράδειγμα εφαρμογής της προτεινόμενης από την ΟΔΕ μεθοδολογίας σε ευρωπαϊκά πανεπιστήμια. Η επιλογή των συγκεκριμένων πανεπιστημίων βασίστηκε, αποκλειστικά και μόνο για λόγους σύγκρισης, στα αποτελέσματα της κατάταξης QS World University Rankings για το αντικείμενο “Engineering & Technology”. Και τα τέσσερα αγγλικά πανεπιστήμια που επιλέχθηκαν, βρίσκονται εσκεμμένα στην ίδια ή σε λίγο χαμηλότερη θέση κατάταξης από το ΕΜΠ, όπως φαίνεται στον ακόλουθο πίνακα: Πίνακας 1. Θέση των χρησιμοποιούμενων πανεπιστημίων βάσει της κατάταξης QS World University Rankings με βάση το αντικείμενο “Engineering & Technology”
Πανεπιστήμιο
QS ranking
ΕΜΠ
98
University of Bristol
98
University of Nottingham
101
University of Sheffield
103
University of Leeds
110
Πίνακας 2. Συγκριτικός υπολογισμός απαιτούμενου υποστηρικτικού προσωπικού βάσει της μεθοδολογίας της ΟΔΕ
Πανεπιστήμιο
ΕΜΠ*
University of Bristol
University of Nottingham
University of Sheffield
University of Leeds
Μέλη ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης
548
1930
2755
2190
2330
Μέλη ΔΕΠ μερικής απασχόλησης
455
530
430
610
Τμήματα
9
44
43
50
38
Προπτυχιακοί φοιτητές (full-time)
15372
12920
23515
17275
23085
Προπτυχιακοί φοιτητές (part-time)
515
1620
1275
1235
Μεταπτυχιακοί
**
5710
10495
7415
8185
Εργαζόμενοι
883
2915
3865
3130
4005
Εργαζόμενοι πολλαπλών καθηκόντων (Atypical staff)
2260
5755
4375
4305
Εργαζόμενοι βάσει αριθμού μελών ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης
5
19
28
22
23
Εργαζόμενοι βάσει αριθμού Τμημάτων
270
750
735
885
660
Εργαζόμενοι βάσει συνολικού φοιτητικού πληθυσμού
692
862
1603
1168
1463
Σταθμισμένο σύνολο
373
612
905
783
822
Πλεονάζον προσωπικό
510
2303
2960
2347
3183
Ποσοστό πλεονάζοντος προσωπικού
57,8%
79,0%
76,6%
75,0%
79,5%
 Σύμφωνα με τα στοιχεία του Πίν. 2, η εφαρμοζόμενη μεθοδολογία της ΟΔΕ θα οδηγούσε στο συμπέρασμα ότι το «πλεονάζον» προσωπικό στα τέσσερα αγγλικά πανεπιστήμια αντιστοιχεί στο 75% έως 80% του υφιστάμενου προσωπικού τους. Το αποτέλεσμα αυτό είτε οφείλεται σε σοβαρά σφάλματα της μεθοδολογίας της ΟΔΕ, είτε καταρρίπτει τους ισχυρισμούς του ΥΠΑΙΘ περί υπερστελέχωσης των ελληνικών ΑΕΙ βάσει της διεθνούς πραγματικότητας. Τα συμπεράσματα της μελέτης πολύ συνοπτικά είναι:
 1)H  μεθοδολογία του Υπουργείου είναι αυθαίρετη και δεν βασίζεται σε κανένα διεθνές κριτήριο, είναι αποτέλεσμα μιας προσχηματικής διαδικασίας ώστε να βγεί το προαποφασισμένο αποτέλεσμα,
2) Στρώνει το έδαφος για συγχωνεύσεις-καταργήσεις τμημάτων και μειώσεις σε μέλη ΔΕΠ, ΕΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ.
3) Τέλος, θεωρείται δεδομένο ότι η περαιτέρω άσκηση πίεσης στους ήδη ανεπαρκείς για την κάλυψη βασικών αναγκών προϋπολογισμούς των ΑΕΙ, μέσω της επιβάρυνσής τους με νέες δαπάνες για εργολαβίες που καλύπτονται μέχρι τώρα από μόνιμο προσωπικό (π.χ. φύλαξη), θα οδηγήσει στην εισαγωγή διδάκτρων και θα ωθήσει μεγάλο τμήμα του φοιτητικού πληθυσμού είτε στα δάνεια, είτε στη διακοπή των σπουδών.
 4) Ακόμη και αν δεν υπάρχει σκοπιμότητα, κάτι που δύσκολα γίνεται πιστευτό, το συμπέρασμα που προκύπτει σε κάθε περίπτωση είναι ότι η υπ’ αριθμ. 150539/B2/23.9.2013 (ΦΕΚ 2601/τ. Β/15.10.2013) ΚΥΑ των Υπουργών ΠΑΙΘ και ΔΜΗΔ που καταργεί 1349 θέσεις προσωπικού από τα ήδη υποστελεχωμένα ΑΕΙπρέπει άμεσα να ανακληθεί, καθώς δεν τεκμηριώνεται επ’ ουδενί η ύπαρξη «πλεονάζοντος» προσωπικού.
Τα συμπεράσματα από την παραπάνω μελέτη δεν αποκαλύπτουν μόνο την απάτη του Υπουργείου για να νομιμοποιήσει τις απολύσεις αλλά αναδεικνύουν επίσης πως ανοίγει το χάσμα μεταξύ ξένων ιδρυμάτων-ΕΜΠ λόγω των απολύσεων. Επίσης φέρνουν από την πίσω πόρτα «ως ώριμο φρούτο» πτυχές της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης που δεν εφαρμόζονται λόγω κινητοποιήσεων και αντιδράσεων του φοιτητικού κινήματος όπως είναι οι διαγραφές φοιτητών, οι συγχωνεύσεις σχολών, το σπάσιμο πτυχίων σε 3+2 και τα δίδακτρα..
Τι σημαίνουν οι απολύσεις εργαζομένων για τους φοιτητές???

                Πιο συγκεκριμένα, στο ΕΜΠ για παράδειγμα, η απόλυση του μισού προσωπικού του (που περιλαμβάνει κόσμο που δουλεύει στη γραμματειακή υποστήριξη αλλά και στα εργαστήρια ως επιστημονικό προσωπικό), θα δημιουργήσει μια κατάσταση αδυναμίας να λειτουργήσει το ίδρυμα στα πλαίσια των προηγούμενων χρόνων (μια σειρά από εργαστήρια και γραμματείες θα αδυνατούν να λειτουργήσουν μετά τις απολύσεις και η μείωση της χρηματοδότησης κατά 85% τα τελευταία χρόνια δεν αφήνει περιθώρια για επαρκείς επαναπροσλήψεις), δημιουργώντας ως αντικειμενική ανάγκη τη συγχώνευση των σχολών (π.χ. Ναυπηγούς με Μηχανολόγους) ώστε να μειωθούν οι δομές του Ιδρύματος και επομένως οι ανάγκες του για υποστηρικτικό προσωπικό. Πιο συγκεκριμένα, στο αμέσως επόμενο διάστημα θα πραγματοποιηθούν διοικητικές συγχωνεύσεις σχολών (κοινές γραμματείες, κτίρια, ενιαία χρηματοδότηση) βάζοντας τα θεμέλια για την ουσιαστική συγχώνευση και σε επίπεδο καθηγητικού προσωπικού, εργαστηρίων και φυσικά προγράμματος σπουδών που θα διασπάται σε ροές ανά αντικείμενο.
            Με τις συγχωνεύσεις σχολών και τη δημιουργία ροών στο εσωτερικό τους αναγκαστικά θα δίνονται διαφορετικά πτυχία από τις ίδιες σχολές, στα οποία θα αναγράφονται οι ροές-εξειδικεύσεις (π.χ. ροή σχεδιαστή πλοίου ή μηχανολόγου ναυπηγού ή μηχανικού περιβάλλοντος). Για να αποφύγουμε τις παρεξηγήσεις, επιγραμματικά αναφέρουμε: ο νόμος Διαμαντοπούλου αναφέρεται ρητά σε πιστωτικές μονάδες και  στο σπάσιμο των πτυχίων σε 3 χρόνια bachelor +2 χρόνια master. Μαζί με το σχέδιο Αθηνά το οποίο έκλεισε, συγχώνευσε και δημιούργησε ροές σε δεκάδες σχολές, πέρασε από τη Βουλή τροπολογία του νόμου με την οποία ο Υπουργός, με ένα απλό προεδρικό διάταγμα, μπορεί να κλείνει, να συγχωνεύει και να δημιουργεί ροές μέσα στις σχολές χωρίς καμία άλλη έγκριση. Δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις «αξιολογήσεις» του προηγούμενου διαστήματος από επιστήμονες και μεγαλοκαθηγητάδες του εξωτερικού που διακήρυτταν την αναγκαιότητα οι σχολές να εξειδικευτούν και να εντατικοποιηθούν. Αν παρατηρήσει κάποιος τον οδηγό για το νέο Λύκειο εύκολα θα αντιληφθεί ότι ήδη μια σειρά από σχολές φαίνονται διασπασμένες σε επιμέρους εξειδικεύσεις (π.χ. ξεχωριστά Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί και Μηχανικοί Πληροφορικής, Μηχανικοί Ορυκτών Πόρων αντί για Μηχανικούς Μεταλλείων-Μεταλλουργούς). Έτσι, η διάλυση των πτυχίων, όπως δρομολογείται και μέσω των νέων εσωτερικών κανονισμών, θα διαλύσει οποιαδήποτε επαγγελματική κατοχύρωση, θα δημιουργήσει πολλές ροές στην ίδια σχολή με διαφορετικό πτυχίο (ναυπηγός μηχανών πλοίου και ναυπηγός σχεδίασης) και άρα σε μεγαλύτερη ανεργία αφού θα είναι πιο ειδικευμένο το αντικείμενο και οι απόφοιτοι.

            Με βάση τα παραπάνω, και με πρόφαση την ελλειμματική χρηματοδότηση, δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται και η προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας για μετακύληση του κόστους σπουδών στους φοιτητές, με τη σταδιακή εισαγωγή διδάκτρων, το κόψιμο των δωρεάν βιβλίων, τη διάλυση των φοιτητικών παροχών (σίτιση, στέγαση).

          Τέλος, να ξεκαθαρίσουμε ότι οι διαγραφές είναι προ των πυλών, καθώς καμία «αξιολόγηση» δεν θα δεχθεί τόσο μεγάλο λόγο φοιτητών προς εργαζομένους και καθηγητές, προβάλλοντας ως μόνη διέξοδο τη διαγραφή χιλιάδων φοιτητών (στο πανεπιστήμιο Αιγαίου ήδη εξαγγέλλονται διαγραφές). Κυρίαρχα, όμως, οι διαγραφές φοιτητών, που θα γίνει προσπάθεια να ενσωματωθούν στους εσωτερικούς κανονισμούς των Ιδρυμάτων, θέτουν υπό διακύβευση τη δυνατότητα περάτωσης των σπουδών για πολλούς φοιτητές και στέλνουν τους υπόλοιπους σε καθεστώς τρέλας για να προλάβουν τις προθεσμίες διαγραφής τους.

            Δεν πρέπει να θεωρείται τυχαία η επιλογή του υπουργείου να χτυπήσει με τις απολύσεις κυρίως τα τρία μεγάλα ιδρύματα της χώρας (ΕΜΠ, ΕΚΠΑ, ΑΠΘ) καθώς μια επερχόμενη αποδιάρθρωση τους και εμπέδωση των αναδιαρθρώσεων σε αυτά στρώνει το έδαφος συνολικά για την αναδιάρθρωση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Με έναν απλό συλλογισμό, συνεπώς, καταλαβαίνουμε ότι σπάσιμο πτυχίων-συγχωνεύσεις-διαγραφές φοιτητών-δίδακτρα  θα περάσουν από τα Ιδρύματα ΑΜΕΣΑ  και όχι κάποια στιγμή στο μέλλον, κάτι που κάνει τον αγώνα των εργαζομένων και δικό μας αγώνα!

Πρέπει επομένως να είναι ξεκάθαρο σε όλους μας ότι το «σχέδιο Αθηνά», οι «αξιολογήσεις» και στο τώρα οι απολύσεις των εργαζομένων, για εμάς τους φοιτητές δε σημαίνουν τίποτα άλλο παρά διαγραφές, δίδακτρα και σπάσιμο πτυχίων και μάλιστα στο αμέσως επόμενο διάστημα!
Είναι η ώρα οι φοιτητές όχι απλά να στηρίξουν τους αγώνες μέσα στο Πολυτεχνείο και την κοινωνία, αλλά να συνειδητοποιήσουν ότι επηρεάζονται και έχουν άμεσο συμφέρον από τη νίκη των εργαζομένων και την ήττα αυτών των πολιτικών και ότι αυτά είναι τα βασικά επίδικα της συγκυρίας και όχι το εξάμηνο. Πρέπει τώρα οι φοιτητές να ανοίξουν έναν αγώνα ενάντια στις διαγραφές, το σπάσιμο των πτυχίων και τα δίδακτρα αντιλαμβανόμενοι ότι οι απολύσεις εργαζομένων δημιουργούν τους όρους για την εφαρμογή τους. Αυτός ο αγώνας πρέπει να είναι άμεσα συνδεδεμένος και σε συντονισμό με τα άλλα αγωνιζόμενα στρώματα της εκπαίδευσης και της κοινωνίας, για να μπει με πραγματικούς όρους το σύνθημα να πέσει αυτή η κυβέρνηση-να ανατραπεί αυτή η πολιτική.





ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
·                     ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ–ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ-ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ
·                     ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΑΪΚΟ ΚΙΝΗΜΑ
·                     ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΤΙΛΑΪΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ Η ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
·                     ΚΑΜΙΑ διαγραφή φοιτητή – ΚΑΜΙΑ αλλαγή των εσωτερικών κανονισμών-ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
·                     ΚΑΜΙΑ σκέψη για περικοπή φοιτητικών παροχών (βιβλία, σίτιση, στέγαση) ΚΑΙ εισαγωγή διδάκτρων, αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση. 
·                     Η δεξαμενή της σχολής να καλύπτει όλα τα εκπαιδευτικά έργα και τις διπλωματικές εργασίες και σε δεύτερο επίπεδο όλες τις υπόλοιπες υποχρεώσεις της.
·                     ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ
·                     ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ PC-LAB ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
·                     ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΝ  ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΤΟΥ ΣΥΜΦΟΙΤΗΤΗ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΕΜΦΕ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΛΛΙΝΑΚΗ

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
·                ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 2/12 ΚΑΙ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 3/12 ΣΕ ΚΛΕΙΣΤΗ ΣΧΟΛΗ.
·                ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 27/11 ΣΤΙΣ 12:00 ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΦΟΙΤΗΤΩΝ-ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ-ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΑΠΟ ΕΚΠΑ-ΕΜΠ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ, ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ. Συμμετοχή την Παρασκευή στις κινητοποιήσεις του χώρου της Υγείας.
·                ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 30/11 ΣΤΙΣ 16:00 στα ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
·                ΖΩΝΤΑΝΕΜΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΜΕ ΔΡΑΣΕΙΣ, ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ, ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΛΕΝΤΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ
·                ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΕΜΠ
·                ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΚΑΘΟΛΙΚΩΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΩΝ ΠΕΡΙΦΡΟΥΡΗΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΠΥΛΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΤΙΡΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΣΕ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΜΕ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΤΩΝ, ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΥΣ ΠΑΝΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΑΚΟΥΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ

·                ΑΠΕΡΓΙΑΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑ ΣΧΟΛΗ ΓΙΑ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΠΟΥ ΘΑ ΣΥΝΔΡΑΜΟΥΝ ΤΑΚΤΙΚΑ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ

ΑΝΤΑΡΣΙΑ
Ανεξάρτητο Αριστερό Σχήμα Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών που συμμετέχει στα ΕΑΑΚ