Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2014

… ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΑΝΤΕΛΗ ΜΟΥ

Κάθε χρόνο στο πλαίσιο του μαθήματος Υλικά I του 3ου εξαμήνου ο Παντελής είχε την τακτική να βάζει πρόοδο ρωτώντας παράλληλα τους φοιτητές που θα εξεταστούν στο μάθημα αν είναι σύμφωνοι με αυτό. Χρόνο με το χρόνο όλο και περισσότεροι φοιτητές αμφισβητούσαν τα οφέλη της προόδου και τα ποσοστά που ψήφιζαν όχι στην πρόοδο μεγάλωναν. Αυτό έγινε εμφανές ιδιαίτερα φέτος όπου οι φοιτητές που  βρισκόντουσαν στην τάξη όταν ρωτήθηκαν αν θέλουν πρόοδο απάντησαν συντριπτικά υπέρ της κατάργησης της προόδου. Απόφαση που έρχεται κόντρα στις εντεινόμενες προσπάθειες των καθηγητών μας για εντατικοποίηση της σχολής και εναρμόνισης με τα καινούρια στάνταρ που ορίζει ο νόμος.
Σε αυτήν την κατεύθυνση, λοιπόν,  ο Παντελής αποφάσισε φέτος για πρώτη χρονιά να βάλει πρόοδο στην Εισαγωγή στη Μηχανουργική Τεχνολογία, χωρίς μάλιστα να ρωτήσει για αυτό τη γνώμη του πρώτου έτους. Μια τέτοια λογική έρχεται να βάλει από νωρίς τους πρωτοετείς, που δεν έχουν περάσει ακόμα από εξεταστική, στο τριπάκι των απανωτών προόδων και εργασιών με την δήλωση ότι θα τους βοηθήσει για το μάθημα.

Πως γινόταν όμως το μάθημα του Παντελή τόσα χρόνια;

Άλλωστε, ο Παντελής είναι ένας καθηγητής που παραδοσιακά έχει αποδείξει πως δεν λειτουργεί με βάση τη διευκόλυνση του φοιτητή. Πριν 6 χρόνια το συγκεκριμένο μάθημα ήταν απλά ένα εργαστήριο με μία απαλλακτική εργασία, χωρίς επιπλέον εξέταση. Στην αρχή ο Παντελής το αναβάθμισε σε μάθημα με κανονική εξέταση και στη συνέχεια χρόνο με το χρόνο διόγκωνε την ύλη με αποτέλεσμα να καταλήξει να είναι ένα από τα δυσκολότερα μαθήματα του πρώτου έτους. Φέτος, που τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με την αύξηση των εισακτέων και τις απολύσεις σε εργαστηριακό προσωπικό, έρχονται την νύφη να την πληρώσουν οι φοιτητές. Επειδή, λοιπόν, δεν μπορούσε να στηρίξει την ίδια λειτουργία του μαθήματος, έρχεται με τεχνικούς τρόπους να καλύψει τα κενά, δυσκολεύοντας ακόμη περισσότερο την καθημερινότητα μας. Έτσι φέτος αποφάσισε να προσθέσει και μια πρόοδο.

Τι σημαίνει όμως πρακτικά μια πρόοδος;

Η πρόοδος φαινομενικά βολεύει αφού μοιράζει την ύλη στα δυο και έτσι ο φοιτητής καλείται να διαβάσει μόνο ένα μέρος του μαθήματος. Από την πλευρά του, όμως, ο καθηγητής έχει την ευκαιρία να εξετάσει με πολλές πιο αναβαθμισμένες λεπτομέρειες τους φοιτητές. Για παράδειγμα, ενώ αρχικά η εξέταση περιείχε 10 γενικές ερωτήσεις που κάλυπταν τα βασικά σημεία από όλο το εύρος του μαθήματος, και εν τέλει αυτά που χρειάζεται να γνωρίζει ένας μηχανικός (αφού για τα περισσότερα θα ανατρέχει σε βιβλιογραφία), με την πρόοδο ο καθηγητής θα εξετάζει με 20 ερωτήσεις έχοντας την δυνατότητα να εξαντλήσει πλήρως τις λεπτομέρειες του μαθήματος. Αυτό είναι και βούτυρο στο ψωμί του εν λόγω καθηγητή που αρέσκεται σε πολύ απαιτητικά θέματα, κάτι που του έδωσε το περιθώριο να ζητήσει ακόμη και επιπλέον στοιχεία για την εξέταση του μαθήματος που ξεπερνάν και το ίδιο το σύγγραμμά του, καλώντας τους φοιτητές να αναζητήσουν ατομικά, ότι στοιχεία θεωρήσουν αυτοί ότι θα ρωτήσει ο Παντελής από το αχανές διαδίκτυο. Συγκεκριμένα, το κομμάτι του εργαστηρίου με τον τόρνο και τη φρέζα που στην εξέταση μέχρι πέρσι έπιανε 1 το πολύ μονάδα, στην πρόοδο θα υπάρχει πάνω σε αυτό το κομμάτι η πλειονότητα των ερωτήσεων (π.χ. να ξέρουμε όλα τα στοιχεία του τόρνου) το οποίο και ακαδημαϊκά είναι ανούσιο.
Εμείς θεωρούμε ότι με βάση την κατεύθυνση που κινείται ο σύλλογος τα τελευταία χρόνια αλλά και την απόφαση της προηγούμενης γενικής συνέλευσης που αποφάσισε την κατάργηση των προόδων, δεν θα πρέπει να επιτρέψουμε καμία υποβάθμιση των σπουδών μας και θα εναντιωθούμε σε οποιαδήποτε προσπάθεια εντατικοποίησης της φοιτητικής μας καθημερινότητας. Η σχολή των Ναυπηγών έχει το μεγαλύτερο όριο αποφοίτησης στο ΕΜΠ (8 χρόνια) όχι λόγο της δική μας αδυναμίας σε σχέση με τους συναδέλφους των άλλων σχολών, αλλά είναι μία σειρά από λογικές (προαπαιτούμενα, όριο δήλωσης μαθημάτων, μαζικό κόψιμο σε μαθήματα) που υπάρχουν στην σχολή και έρχονται να ενταθούν ακόμα περισσότερο μέσω των εσωτερικών κανονισμών.
Αυτή η κατεύθυνση του φοιτητικού συλλόγου κόντρα στην εντατικοποίηση αποτυπώθηκε από τις νίκες που είχαμε πέρσι με την αύξηση του ορίου δήλωσης μαθημάτων, την παραλαβή όλων των συγγραμμάτων και συνεχίστηκε φέτος με τις νίκες που αφορούν την κατάργηση των προαπαιτούμενων, την κατάργηση της προόδου στα Υλικά Ι, την παραλαβή των υλικών σχεδίου και την ανθρώπινη εξεταστική.
Όπως τότε νικήσαμε μέσα από συλλογικές, μαζικές κινητοποιήσεις και συγκρουσιακές πρακτικές κόντρα σε λογικές συνδιαχείρησης και κουβεντούλας με τον κοσμήτορα και τα όργανα διοίκησης, έτσι και τώρα να απαιτήσουμε καμία πρόοδο που θα έρθει να δυσκολέψει την φοίτησή μας.
ΑΝΤΑΡΣΙΑ
Ανεξάρτητο Αριστερό Σχήμα Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών που συμμετέχει στα ΕΑΑΚ

antarsia-eaak.blogspot.com