Τρίτη 4 Ιουνίου 2013

ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΚΑΙ 125 ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ: ΤΟ ΝΕΟ ΧΟΥΝΕΡΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ…

Μετά από μια περίοδο μαζικών και πανελλαδικών κινητοποιήσεων ενάντια στο σχέδιο Αθηνά, μπαίνει το ερώτημα αν η συμμετοχή του συλλόγου μας σε αυτές ήταν αναγκαία. Η αναγκαιότητα της αγωνιστικής συμμετοχής μας πρέπει να κριθεί, στο  τι τελικά έφερνε το σχέδιο Αθηνά στις σχολές. Έτσι σε μας, αύξησε τους εισακτέους από 54 σε 125 (συν μεταγραφές και ειδικές κατηγορίες θα φτάσουμε τους 150). Πάνω σε αυτό το ζήτημα είδαμε την αδυναμία ανάλυσης και απάντησης των υπόλοιπων παρατάξεων. Από την μία μεριά η ΔΑΠ  και η ΠΑΣΠ μας κατηγορούσαν για καταστροφολογία, υποστηρίζοντας ότι μία τέτοια αύξηση στον αριθμό των εισακτέων ήταν απλά μία πρόταση του υπουργείου και πως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να περάσει. Από την άλλη η ΠΚΣ, ναι μεν αναγνώριζε το πρόβλημα, ωστόσο έμεινε σε μια συντεχνιακή ανάλυση(υλικοτεχνικές υποδομές) και δεν κατάφερε να αναλύσει την βαθύτερη στόχευση του υπουργείου.

Ποιος είναι τελικά ο στόχος της αντιεκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης;

Για να απαντήσουμε στο ερώτημα αυτό πρέπει να ενώσουμε τα κομμάτια του παζλ των πρόσφατων κυβερνητικών επιλογών για την ανώτατη εκπαίδευση. Πρώτο κομμάτι, αποτελεί η πρόσφατη ψήφιση  της παρακάτω τροπολογίας :
Α. Με Προεδρικά Διατάγματα, που προβλέπονται στην παράγραφο 6 του παρόντος άρθρου, μπορούν να ιδρύονται, συγχωνεύονται, κατανέμονται, μετονομάζονται και καταργούνται Κατευθύνσεις σε τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.       
Β. Για τον ορισμό του αριθμού εισακτέων και τη διαδικασία επιλογής των υποψηφίων  για την εισαγωγή σε Κατευθύνσεις των τμημάτων Πανεπιστημίων και ΤΕΙ εφαρμόζονται αντίστοιχα οι ισχύουσες διατάξεις για την εισαγωγή στα τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.
Παρατηρούμε ότι ο υπουργός  παιδείας αποκτά υπερεξουσίες και με μία υπουργική απόφαση μπορεί να εισάγει ειδικεύσεις-διαλύοντας πτυχία και κύκλους σπουδών- να αναδιαμορφώνει ολόκληρα ιδρύματα, προγράμματα σπουδών. Αυτή η αυταρχική επιβολή στοχεύει στην δημιουργία πιο ειδικευμένων αποφοίτων, χωρίς επαγγελματικές κατοχυρώσεις.
Δεύτερο κομμάτι, αποτελεί η εκπόνηση (μεχρι τον Σεπτέμβρη) των πρότυπων εσωτερικών κανονισμών από τη Σύγκλητο και η έγκρισή του από τα Συμβούλια Ιδρύματος. Αυτοί επί της ουσίας έρχονται να εφαρμόσουν το νόμο Διαμαντοπούλου και όλα όσα αυτός προβλέπει. Το πρώτο που έρχεται να επιτελέσει είναι οι διαγραφές φοιτητών στα ν+2
(αυτό σημαίνει ότι θα διαγραφεί το 1/3 του φοιτητικού σώματος στην Ελλάδα). Σε μία περίοδο όπου όλο και περισσότεροι φοιτητές αναγκάζονται να εργάζονται, δυσχεραίνοντας τις συνθήκες φοίτησης τους, το υπουργείο έρχεται να τους  δείξει την πόρτα της εξόδου. Ωστόσο η ίδια η απειλή της διαγραφής έχει να επιτελέσει έναν βαθύτερο και πιο αντιδραστικό ρόλο, αυτόν της πειθάρχησης και τρομοκράτησης των φοιτητών και της διάλυσης του φοιτητικού κινήματος, οριοθετώντας στην πραγματικότητα συνολικότερα  την  φοιτητική καθημερινότητά τους, απαγορεύοντας οποιαδήποτε δραστηριότητα δεν σχετίζεται με διάβασμα και εργασίες. Είναι η ίδια λογική της αυταρχικής επιβολής που επιλέγει η κυβέρνηση απέναντι σε όσους αγωνίζονται(επιστρατεύσεις, χημικά, αστυνομική βία)
Τρίτο κομμάτι είναι η αναδιάρθρωση των προγραμμάτων σπουδών, μέσω της τροπολογίας και των αλλαγών στους εσωτερικούς κανονισμούς. Η αλλαγή αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα την μεταφορά του βασικού κορμού στα τρία πρώτα έτη, σύμφωνα με την αναφορά της αξιολόγησης, προετοιμάζοντας το έδαφος για την διάσπαση του πτυχίου σε 3+2 χρόνια και την διάλυση των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων. Σε συνδυασμό με την τροπολογία που αναφέρθηκε παραπάνω, δίνεται η δυνατότητα στον εκάστοτε υπουργό παιδείας, να εισάγει κατευθύνσεις/ροές, η επιλογή της οποίας θα σου «σπάει» και τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα (Ναυπηγός Αρχιτέκτονας ή Ναυπηγός Μηχανολόγος) δημιουργώντας τελικά αποφοίτους υπερεξειδικευμένους και πολλών ταχυτήτων, οι οποίοι θα αναγκάζονται να επανακαταρτίζονται συνεχώς και με το αζημίωτο (με σεμιναριάκια πληρωμένα από την τσέπη τους), στην προσπάθειά τους να βρουν δουλειά. Έτσι χάνεται η οποιαδήποτε δυνατότητα συλλογικών διεκδικήσεων  από την πλευρά των εργαζομένων, οι οποίοι γίνονται βορά στα χέρια των εργοδοτών.

Τελικά σε τι στοχεύει η αύξηση των εισακτέων στην σχολή μας ;

Είναι σαφές για μας ότι η κίνηση αυτή του υπουργείου να αυξήσει τους εισακτέους στο Πολυτεχνείο, την στιγμή που 8 στους 10 μηχανικούς δυσκολεύονται να επιβιώσουν και η ανεργία στους νέους είναι 67%, δεν υποδηλώνει ότι είναι μια αφελής επιλογή του, αλλά έχει συγκεκριμένο στόχο. Να στρώσει το έδαφος(η αύξηση των εισακτέων στους 125) για το σπάσιμο των εννιαίων κύκλων σπουδών-πτυχίων και την δημιουργία πολλών ειδικευμένων πτυχίων για το ίδιο γνωστικό αντικείμενο. Με όλες αυτές τις κινήσεις στο ανώτατο εκπαιδευτικό σύστημα (τροπολογία, πρότυποι εσωτερικοί κανονισμοί, διαγραφές) και την δημιουργία αποφοίτων πολλών ταχυτητών, θέλει να δημιουργήσει τους μελλοντικούς εργαζόμενους που δεν θα μπορούν να διεκδικούν ενιαία και συλλογικά τα δικαιώματα τους, που δεν θα μπορούν να απαντούν στις πιέσεις και τις επιταγές των οικονομικών ελίτ και θα είναι πειθήνιοι και φθηνοί, καθώς και πιο εκμεταλλεύσιμοι, δεχόμενοι το ενδεχόμενο της απόλυσης και της ανεργίας. 
ΚΑΝΕΝΑΣ ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ - ΚΑΝΕΝΑ ΠΤΥΧΙΟ ΔΕΝ ΘΑ ΣΠΑΣΕΙ

ΚΑΜΙΑ ΣΧΟΛΗ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΟΙΞΕΙ ΜΕ ΝΕΟΥΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 22/5 ΣΤΟ ΑΜΦ. Δ ΣΤΙΣ 12:30

ΑΝΤΑΡΣΙΑ

Ανεξάρτητο Αριστερό Σχήμα Ναυπηγών Μηχ. Μηχ. που συμμετέχει στα ΕΑΑΚ